Berria.eus

miércoles, 28 de diciembre de 2016

-ki ariketa



1.- Anaiak holako lanik ez zituela nahi jakinarazi zion.

2.- Bizikleta behar ez zen bidetik ibilki eta autoak harrapatu! Ongi

3.- Herrian ikusi zidaten atzo eta gaur haiekin joateko erran naute.

4.- Ama pentsatzen dago zer egin behar duen bihar bazkaltzeko.

5.- Neronek liburua erosi nuen Xalbadorren.

6.- Apez bezala egon ziren bi urtez Bidankozen.

7.- Horiek ere dakite Anderrek zergatik suspenditu du.

8.- Futbol jokalarietaz mintzatzen pasatzen du eguna, batere mugitu gabe.

9.- Aitak sukaldea garbitzea esan zion, baina kasurik ez.

10.- Horien artean bada mutil bat dela nire lehengo ikaskidearen oso laguna.

11.- Berueten omen zegoen gizonen bat inguruotan denak ikaratzen zituena, borrokalari fama zuena. Bordaberrik berak ere ez zuen polita izan behar eta, jakinki gizon horren berri, eta ikustera joateko aiherrak (irrikitan) egoki aspaldian! Ongi

12.- Gazta jan dut, eta ere bai haragia.

13.- Neska hura hementxe gelditu egin zen.

14.- Kalean ikusi diet goizean baina ez diet deus ere erran.

15.- Petra Mari nire ikastolako irakasle bat da.

16.- Jakinarazi zion libururik ez zituela ekarri.

17.- Badut lagun bat dela Irurtzungoa.

18.- Irakasle bezala egon zen bi urtez Erratzun.

19.- Bista ona edukiki, baina ezin elkar ikusi! Ongi

20.- Irailak 14 etorriko zela erran zuen, baina ez etorri!

21.- Asko oroitzen naiz urte hartan ezagutu nuen mutil batetaz.

22.- Deitu eta deitu ari naiz, baina inork ez erantzuten!

23.- Beti ereta (‘rollo’) berarekin ari da, beste batean ez duela onartuko, baina unea iristen denean beti baietz erraki ergel horrek! Gaizki (erraten du)

24.- Donostitik Zarautzera hogei eta bost kilometro daude.

25.- Ez zuela nahi esaten zuen, ez zuela hartu behar, baina edari hura gustatzen eta azkenean hartu!

26.- Ingelesez mintzatzera ikasi zuen Londresen, sei hilabeteetan.

27.- Hori beti besteetaz baliatzen da nahi duena lortzeko.

28.- Han feria ikusten genbiltzan, eta halako batean hor ikusten dugu jendea dena ijito bati makilekin kristorenak ematen. Zer ote zen eta, kartera lapurtzen bati ari zela, besteak ikusi! Jo garrotearekin, eta eskuan zeukan kartera kendu omen zion!

29.- Mirari zegoen pentsatzen gauzak ez zituela ongi egin.

30.- Gaizkixe da gure mutikoa orain!

31.- Mikelek bazuen lagun bat zela unibertsitateko langilea.

32.- Zazpi egun honetan ez du begirik itxi!

33.- Aita badago gaixorik, ospitalean.

34.- Alkate aitaren lehengusua izan zen luzaz.

35.- Gaur ez dut batere asmatzen, ez dago gauzak zuzen egiteko modurik! Astelehena izaki! Ongi

36.- Hobe da kurtsoan zehar lan pixka bat egitea ezen ez gero uda ikasten pasatzea.

37.- Garagardoa Ikerrek, gustu-gustura edan egin zuen.

38.- Esan zion lan hura egitea, baina besteak ez zuen egin.

39.- Lehen aldia da prozedura hori erabiltzen dela.

40.– Urtzi dago etxean.

41.- Ez erosteko esan nien, garestiegia zela, baina eroski zozo haiek! Gaizki (erosi zituzten)

42.- Jatera eman zion, baina ezin zeun deus irentsi, hain zegoen ahul.

43.- Ergel hark denda non zegoen ez genekiela uste zuen, baina guk jakin eta jokoa erosi!

44.- Hemendik ederki ikusiki Mikelen etxea! Han da, gain hartan. Gaizki (ikusten da)

45.- Merkatuan ogia erosi eta berehala joanen naiz etxera, zu egon lasai.

46.- Zuk gauzak beti gaizki azaltzen! Hola ez dago deus ere egiterik hemen!

47.- Hau honela izan eta gabiltza hain ardura gutxirekin!

48.- Erretzeko beroa ari zuen eta berokia jantzirik ekarki ergel hark! Gaizki (ekarri zuen)

49.- Nago ez ote den hobe deus ez egin eta esperoan gelditzea.

50.- Baina hurrengo aukera zetorkionean agur agindu onak!, agur asmo ederrak!, behingoa ezer ez zela eta, berriz ere berera eta lehenera. Arimaren etsaiak bakoitzean behin baino ez du eskatzen. Hark jakin behin askok egiten dutela beti !

51.- Tiroa ez egiteko agindu zion tenienteak, baina ez zion aditu.

52.- Ez ibiltzen da ez ibiltzen uzten du.

53.- Nire irudiko oporretan askoz ere hobe gaude klasean baino.

54.- Hala, pixka bat egon nintzen haien bertsoak aditzen, eta ni ere lotsagabea izaki, eta gogoan daukat nola bota nuen aurreneko bertsoa, eta handik aurrera sekulako saioa egin genuen. Ongi

55.- Ez erosteko esan nien, garestiegia zela, baina eroski zozo haiek! Gaizki (erosi zituzten)

56.- Mirenek du aukera gauzak zuzen egiteko.

57.- Ez nuen uste, baina ageriki gure herria hemendik! Gaizki (ageri zen)

58.- Daude franko izorratuak, baina ez ditugu botako.

59.- Jakin banu ez nintzen herrira joanen!

60.- Ariketa hariek klasean lan ditzakegu, ongi ikasi arte.

No hay comentarios:

Publicar un comentario